Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

najdłuższy przebieg Octavii i jego przekręt , AGR czy inny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • najdłuższy przebieg Octavii i jego przekręt , AGR czy inny

    Potwierdzam moich przedmówców, TDI kopcą ale tego nie widać np. w dzień tylko w nocy szczególnie w lusterku. Ale w przeciwieństwie do TDCI kopcenie jest tylko w pierwszej fazie, później w miare wciskania pedału gazu mija !!! natomiast TDCI :shock:
    www.soft-car.pl
    www.chiptuning-gdansk.pl


    - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
    - Wyłączanie DPF
    - Hamownia Obciążeniowa

  • #2
    najdłuższy przebieg Octavii i jego przekręt , AGR czy inny

    witam,
    nie ukrywam, że Octavia TDI jest moim marzeniem, czytam wszystko co możliwe na ten temat, również często i tutaj jestem.
    Rozważająć możliwość zakupu samochodu 5 letniego zastanawiam się jaki powinien on mieć maksymalny przebieg, tak aby po kupnie nie dokładać jeszcze paru tysiecy....
    Spotkalem pewnego handlarza, który chwalił mi się że kupil 2 letniego AGR a z przebiegiem 270 tys. km i zmienil mu przebieg na 70 tys. km a na kupnie-sprzedaży zarobił 10 000 zł.
    w związku z tym moje pytanie: jakie macie swoje przebiegi, kiedy statystycznie przychodzi czas na poważne naprawy w TDI np wymianę turbawki i czy kupując samochód o przebiegu jakies 120 tys. km mogę się spodziewać jeszcze długiej spokojnej eksploatacji przez kolejne takie 120 tys.
    I drugie pytanie: czy istnieje jakas możliwośc sprawdznia faktycznego przebiegu samochodu bo jak widze, zmiana na liczniku to moment.....no wiadomo można jeszcze popatrzec na nadwozie, podwozie, osłony na przegubach (ten handlarz właśnie je wymienił na nowe :-) ) pojechać do zakładu diagnostycznego i ocenić samochód, ale wiecie, kupując samochód z Niemiec --- nie wszystko to jest takie proste.
    i jeszcze trzecie pytanie: która turbina jest trwalsza: AGR czy turbina ze zmienna geometrią łopatek, jednym słowem szukać samochodu z przebiegiem 120 tys.km w AGR czy w ALH lub ASV...
    pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji
    Mariusz

    Komentarz


    • #3
      Szukac samochodu z udokumentowanym przebiegiem. Tzn. ksiazka serwisowa + mozliwosc sprawdzenia w komputerze u dealera u ktorego auto bylo serwisowane.

      Innej mozliwosci sprawdzenia przebiegu nie bedziesz mial.
      TDI 205PS

      Komentarz


      • #4
        No i żeby ostatni przegląd nie był wbity dziwnie dawno tzn wszystkie co 2 miesiace a potem po roku.
        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
        czarna AR 156 1.8 T.Spark

        Komentarz


        • #5
          no tak czyli biedny kupujący może zostać po prostu perfidnie oszukany.
          a co z AGR? jako naprostsza turbina jest trwalsza od innych?
          Mariusz

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez markal1
            no tak czyli biedny kupujący może zostać po prostu perfidnie oszukany.
            a co z AGR? jako naprostsza turbina jest trwalsza od innych?
            Trwalsza w sensie takim, ze nie ma zmiennej geometrii, ktora potrafi sie zapiec - zwlaszcza jak sie jezdzi w stylu emeryckim.

            Generalnie zywotnosc sprezarki to loteria, gdzie prawdopodobienstwo wygranej/przegranej zalezne jest od sposobu eksploatacji.

            Wydaje mi sie, ze nie ma sensu rezygnowac z zakupu np. 110-konnej wersji tylko ze wzgledu na sprezarke bez kierownic, ktora i tak moze sie wysrac.
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #7
              najtrwalsze to jest SDI. Generalnie jeżeli autem jeździł baran nie dbający o nic to czy AGR czy AHF turbina może nie wytrzymać. Wiadomo im mniej wysilony motor tym trwalszy.
              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
              czarna AR 156 1.8 T.Spark

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Martinez
                najtrwalsze to jest SDI. Generalnie jeżeli autem jeździł baran nie dbający o nic to czy AGR czy AHF turbina może nie wytrzymać. Wiadomo im mniej wysilony motor tym trwalszy.
                czyli po wirusie jednak samochod juz ma mniejsza trwalosc???? :?:
                Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                Komentarz


                • #9
                  Ja bym sie o trwalosc TDi nie martwil. Japonczycy swoje szlifierki robia po 80-90KM z 1000cm3 i te auta bez remontu robia po 300-400tys km. TDi jak kazdy silnik mozna zajechac nawet w 10tys km. Niektorzy oszczedzaja na olejach i flitrach (w firmach to popularne) i tam od wymiany do wymiany nawet 50tys km. A potem auta ida dalej po malej kuracji poprawiajacej wyglad i niech sie martwi kto inny. W niemieckich komisach stoja auta z TDi pod maska i maja po 250-350tys km i ciagle jezdza.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam (nie w temacie tdi – ale w temacie tematu)

                    Imo – każdy o srednim rozwoju intelektualnym jest wstanie rozróżnić auto z przebiegiem 270 od auta z przebiegiem 70 tkm. Naprawdę zachodzę w głowę , skąd się biorą tacy jelenie co kupują takie auta u takich przekretów. W 99% „pseudo komis” który się takiego procederu dopuszcza jest prowadzony przez pół-iteligenta-cwaniaka który albo w ogóle nie ma zarejestrowanej działalności albo, wynajął kawałek placu ogrodził siatka wstawił „toytoya” którego nazywa swoim biurem i zaczyna sprzedawać samochody. Na temat formalności ma mgliste pojecie, ale wie na pewno ze jeżeli nie wystąpi na żadnym dokumencie dokumentującym sprzedaż to mu się do „d..” nie dobiorą, a jak w ostateczności dobiorą to do „toy toya” – czyli spisuje umowę k-s na kupującego i na poprzedniego właściciela (który można domniemywać miał tak dosyć sprzedawanego samochodu ze zgodził się sprzedać imbalnko !!!) Ale ludzie wchodzą do takich kibelków wydają swoje ciężko zarobione pieniądze i podpisują np. teraz bardzo na czasie - Kaufvertrag-i na ostatniego z briefu – ludzie szanujcie siebie i swoje pieniądze – nie będę pisał o ewentualnych konsekwencjach tego ostatniego. A przecież istnieją u nas w kraju już sprzedawcy samochodów używanych trzymający poziom, posiadający prawdziwa infrastrukturę – biura, myjnie, garaże, warsztaty, itp. Czyli profesjonalnych sprzedawców najprościej rozpoznać po powiedzmy „poziomie inwestycji” bo po pierwsze jeżeli inwestuje to na swoim i jeżeli zainwestował to jest stabilny _ nie zniknie z dnia na dzień – i skoro chce się utrzymać na rynku to – liczy się z opinią każdego klienta oraz co za tym idzie z odpowiedzialnością za przeprowadzone transakcje - w tym również za przedmiot sprzedaży. Tym samym mniejsze jest prawdopodobieństwo kupna samochodu z kręconym na maxa licznikiem – dlaczego?? – dlatego ze dla takiego sprzedawcy samochód z dużym przebiegiem to problem – na którego nie może sobie pozwolic. Po prostu świadomie wybierajmy „partnera” w interesach – jeżeli partner wypełznął z toytoya, sprzedaje brudny samochód, proponuje umowę na 10 kpln itp. Itd. – to czego oczekujemy poza mgliście okazyjna cena zakupu ??!!
                    --- jeszcze jedno – odnośnie książki – moje auto ma 110 000 km tdi ahf ‘00 – i nie prowadziłem książki serwisowej – aut takich jest sporo – śmiem twierdzić ze więcej niż z książka.

                    Pozdrawiam
                    vaver
                    OI ASZ

                    Komentarz


                    • #11
                      witam znowu,
                      rzeczywiscie takich nieprofesjonalnych handlarzy jest całe mnóstwo, zapraszam na giełdy np do Słomczyna, gdzie stoi sporo takich cwaniaków, którzy szukają leszczy....i znajdują!!
                      a rzeczywiście mam wrażenie, że jeżeli chodzi o samochody eksploatowane w Niemczech to kultura jest dużo wyższa tz wszystkie przeglady są robione zgodnie z książka..i kupując samochód mamy wiekszą pewność że nie ma na nim robionego przekrętu tz licznik nie jest oszukany-zaniżony, no i co ważne taki samochód jeździ po równych drogach i na dobrym paliwie...
                      pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        No i ja taki kupiłem haha 178tys 8)

                        Komentarz


                        • #13
                          W Aso też krecą liczniki... :roll:
                          www.soft-car.pl
                          www.chiptuning-gdansk.pl


                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                          - Wyłączanie DPF
                          - Hamownia Obciążeniowa

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Zoltar
                            W Aso też krecą liczniki... :roll:
                            tez mi zdziwienie hahahaha

                            Komentarz


                            • #15
                              Książki serwisowej też nie dostałem :roll:

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez danielpoz
                                Zamieszczone przez Zoltar
                                W Aso też krecą liczniki... :roll:
                                tez mi zdziwienie hahahaha
                                Dziwię się, że chce Ci się pisać takie bzdurne posty...


                                Odczytuj poprawnie emoty.
                                www.soft-car.pl
                                www.chiptuning-gdansk.pl


                                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                - Wyłączanie DPF
                                - Hamownia Obciążeniowa

                                Komentarz


                                • #17
                                  No ale tak gdyby popatrzeć na to z drugiej strony....Ja swoją octavką przejechałem 215 tys ( 2001 r ), przebieg 80 % po trasach, więc gdybyście chcieli takie auto sprzedać, czy nie kusiłoby was podkręcenie licznika?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Zoltar
                                    Zamieszczone przez danielpoz
                                    Zamieszczone przez Zoltar
                                    W Aso też krecą liczniki... :roll:
                                    tez mi zdziwienie hahahaha
                                    Dziwię się, że chce Ci się pisać takie bzdurne posty...


                                    Odczytuj poprawnie emoty.
                                    moze tak troche grzeczniej? bo bzdury to ja moge powiedziec ze piszesz.....

                                    a zamiast emot napisalem"hahahahaha" ale pewnie nie skumales :wink:

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      W kolejnym topiku zauwazam lekką nerwowosc wiosenna... :lol:

                                      Przepraszam za O/T.
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        bo bzdury to ja moge powiedziec ze piszesz.....
                                        Ta... Podniecenie "Bo w szopach/komisach kręcą liczniki" następnie ja piszę, że w pięknych kolorowych salonach robią większe wałki... Co mnie nie dziwi... A Ty wyskakujesz, że jestem tym faktem zaskoczony :lol:


                                        Sorry :|
                                        www.soft-car.pl
                                        www.chiptuning-gdansk.pl


                                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                        - Wyłączanie DPF
                                        - Hamownia Obciążeniowa

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          mozesz to pojac ze zacytowalem tylko po to zeby bylo jasne do czego ten moj post i moje stwierdzenie nie tyczylo sie konkretnie twojej osoby/wypowiedzi tylko bylo to info dla wszystkich-ZE TAM TEZ KRECA LICZNIKI!!! co chyba jest dla wszytkich od dawna jasne

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            W takim razie peace.

                                            Odebrałem ciut inaczej Twój post.


                                            Pozdro.
                                            www.soft-car.pl
                                            www.chiptuning-gdansk.pl


                                            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                            - Wyłączanie DPF
                                            - Hamownia Obciążeniowa

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Kupując AGR rezygnujesz z dynamiki ale otrzymujesz silnik bez pompowtrysków, więc troszkę bardziej "odporny" na jakość polskiej ropy... W razie ewentualnej awarii pompa jest tańsza od pw. Co do przebiegu to niekoniecznie rzutuje on na wartość pojazdu, odpowiednie eksploatowany samochód (a tym bardziej TDI) nawet po kilkuset kkm może mieć się lepiej niż bryka niedzielnego kierowcy lub niewyżytego street racera :twisted:
                                              Ja osobiście wolę samochód z udokumentowanym w książeczce przebiegiem, choćby nawet było to paręset tysiecy, niż podejrzany samochód z 50-cioma kawałkami na liczniku.
                                              A tak wogóle to większy przebieg naprawdę ciężko jest ukryć, mój samochód ma 300k, wymieniłem łysą kierę, usunęłem wszystkie drobne ustereczki ale i tak przebieg widać!
                                              ...no chyba, że ktoś jest wyjątkowo mało spostrzegawczy...

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Chciałbym się zapytać coś o moim silniku (bardzo proszę) 1.9 tdi 2000r agr ,90 km na jakich wtryskach jest zbudowanyi ile z niego można wycisnąć( bez żadnego zyłowania)Z góry dzięki za wszystkie opinie 8) 8) 8) 8)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Tak ładnie tu pisano o pięknych komisach z myjniami, z ładnym biurem itp. Tylko proszę odpowiedzcie mi na pytanie PO CO ? Statystyczny przeciętny Polak po pierwsze patrzy na cenę auta, potem długo długo nic, później na przebieg, a póżniej na inne pierdoły. Sprzedałem już kilka samochodów, ostatnio sprowadzam samochody z UE i chcąc być uczciwym i wszystko zrobić na tip top jest ekstremalnie ciężko wyjść na swoje. To mniej więcej wygląda tak, że jak chcesz sprzedać dobre, sprawne auto, i babrasz się z nim u mechanika żeby wszystklo zrobić dobrze a nie byle jak, to później ono musi kosztować tyle żeby zwróciły się koszty. I cholera człowieka później trafia jak dzwoni stado baranów i na dzień dobry mówią "a na allegro jest tańszy, z mniejszym przebiegiem itp". Sorry, śmiem twierdzić, że 95 % osób kupujących auta ma takie podejście i dlatego najprawdopodobniej za niedługo wycofam się z tego mało - ostatnimi czasy - lukratywnego biznesu. Tak więc, żeby sprzedać samochó i na nim zarobić konkretnie trzeba ciąć możliwie wszystkie koszty, wszystko drutować itp. Nikt przy zdrowych zmysłach, przy takiej sytuacji na rynku jak jest dzisiaj nie postawi komisu z myjnią i bajerami, bo to wszystko podnosi koszty a NIKT tego mu nie zwróci, bo ludzi, którzy zwracaja na to uwagę jest zbyt mało. Po prostu w tym kraju każdy chce wszystko najtaniej i to jest argument nr 1 - a że później się pół auta wysypie albo silnik padnie na ziemię (widziałem taki przypadek) to już nieważne.

                                                  A wracając do meritum: AGR 2001 rok, intensywnie eksploatowana 194 tys. km - żadnych problemów poza przepływomierzem 2 razy i elementami eksploatycyjnymi, teraz ma świece żarowe do wymiany,. ale to koszt 200 zł.

                                                  Edit: żeby nie było niedomówień - jak sprowadzam auto to doprowadzam je naprawdę do bardzo dobrego stanu technicznego jeśli coś jest nie tak, nie posądzajcie mnie z góry o to co napisałem powyżej. Obracam się troszkę w kręgu handlarzy i wiem jak to wygląda - oni zarabiają na aucie 3-4 tys. zł, ja 1-1,5 z wielkim bólem. Ja mam jednak świadomość że sprzedałem komuś auto, które nie sprawi mu niemiłych niespodzianek - tylko zastanawiam się ostatnio czy to ma sens, skoro nikt praktycznie tego nie docenia. Najkrócej jak można - chcesz kupić sprowadzone auto ? Porównaj cenę w Polsce z cenami w Niemczech dolicz koszty opłat, transportu i odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak tanio ? W UE nikt za pół ceny dobrych aut nie oddaje, to bajka.
                                                  2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X